Große Unternehmen haben große Verantwortung im Bereich Nachhaltigkeit

Verantwortung und Chance zugleich

Für eine nachhaltigere Welt müssen große Unternehmen Nachhaltigkeit in ihre Firmenstrategien aufnehmen. "Dies ist eine große Verantwortung, aber auch eine große Chance.", so Johan Gerklev, Nachhaltigkeitsmanager bei Skanska Sweden, in der neuesten Ausgabe von "Construction Climate Talks".
 
 
Lesen Sie nachfolgend den vollständigen Beitrag im englischsprachigen Original:
 

Big companies have big sustainability responsibilities

For a more sustainable world, big companies have to put sustainability into their business strategies. "We have a great responsibility, but also a great opportunity. We have to do it from a moral perspective and it is also good for our business,” says Johan Gerklev, Sustainability Manager at Skanska Sweden, in the latest episode of Construction Climate Talks.
 
Johan Gerklev, Sustainability Manager at Skanska Sweden. © Construction Climate ChallengeTo reach the ultimate goal of having a more sustainable world Johan Gerklev works a lot with Skanska Sweden’s sustainability issues.
 
"We have come a long way, but we are certainly not at the end of the journey. The whole industry has to do their own journey. We have to put sustainability into our strategies, into our products – into our life,” he says.
 
He also addresses the importance of getting everyone onboard – the people within the company, the people outside of the company and people living in society in general. "You have to address what’s important when it comes to the green issues and you have to do it in a way that you are also making business or creating value for the society or the clients”. Johan Gerklev continues to talk about the big responsibilities that comes with a big company – but also the opportunities.
 
"On one hand it is an opportunity from a moral perspective and on the other hand it’s also good for the business. And last but not least it’s a necessity. Without sustainability there will be no future, so in the future there has to be sustainability,” he says.
 
See Johan Gerklev talk about the responsibilities and opportunities regarding sustainability within a big company in the 13th episode of Construction Climate Talks here. The episode is also released on CCC YouTube, Facebook, Twitter and LinkedIn. The Construction Climate Talks series by the Construction Climate Challenge initiative highlights some of the most important issues in climate sustainability today. See all the previous episodes here.
 
The Construction Climate Challenge (CCC) is an initiative hosted by Volvo Construction Equipment to promote sustainability throughout the entire construction industry value chain and provide funding for environmental research. The Construction Climate Challenge is a part of the Volvo CE commitment to WWF’s Climate Savers Programme.
 
Contact:
Construction Climate Challenge

Wirtschaft | CSR & Strategie, 22.08.2017

     
        
Cover des aktuellen Hefts

Pioniere der Hoffnung

forum 01/2025 ist erschienen

  • Bodendegradation
  • ESG-Ratings
  • Nachhaltige Awards
  • Next-Gen Materialien
Weiterlesen...
Kaufen...
Abonnieren...
03
JAN
2025
48. Naturschutztage am Bodensee
Vorträge, Diskussionen, Exkursionen mit Fokus: Arten-, Klima- und Naturschutz
78315 Radolfzell
16
JAN
2025
BEE Energiedialog 2025
Der energiepolitische Jahresauftakt
10829 Berlin & online
06
FEB
2025
Konferenz des guten Wirtschaftens 2025
Mission (Im)Possible: Wie Unternehmen das 1,5-Grad-Ziel erreichen
80737 München
Alle Veranstaltungen...
NatuVision Forum

Professionelle Klimabilanz, einfach selbst gemacht

Einfache Klimabilanzierung und glaubhafte Nachhaltigkeitskommunikation gemäß GHG-Protocol

Politik

Verleihung des Friedensnobelpreises in Kriegszeiten
Christoph Quarch würde den Preis in diesem Jahr am liebsten posthum an Immanuel Kant verleihen
B.A.U.M. Insights
Hier könnte Ihre Werbung stehen! Gerne unterbreiten wir Ihnen ein Angebot

Jetzt auf forum:

Kultur ist nicht das, was man konsumiert, sondern etwas, was man lebt und liebt!

Leistungsstarker 3D Drucker mit anfängerfreundlichen Funktionen

Profiküche 2025: Geräte-Innovation spart mehr als 50 Prozent Energie für Grill-Zubereitung ein

Sichere Abstellmöglichkeiten für Fahrräder:

Fotoausstellung Klimagerecht leben

Ohne Vertrauen ist alles nichts

Zeit für Regeneration

The Custodian Plastic Race 2025

  • Kärnten Standortmarketing
  • DGNB - Deutsche Gesellschaft für Nachhaltiges Bauen
  • Engagement Global gGmbH
  • World Future Council. Stimme zukünftiger Generationen
  • Energieagentur Rheinland-Pfalz GmbH
  • Futouris - Tourismus. Gemeinsam. Zukunftsfähig
  • BAUM e.V. - Netzwerk für nachhaltiges Wirtschaften
  • ECOFLOW EUROPE S.R.O.
  • Global Nature Fund (GNF)
  • Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
  • NOW Partners Foundation
  • Protect the Planet. Gesellschaft für ökologischen Aufbruch gGmbH
  • circulee GmbH